Važnost posedovanja vozačke dozvole i njena svakodnevna primena

Važnost posedovanja vozačke dozvole i njena upotreba, ogleda se u činjenici potrebe u svakodnevnom životu. U današnjem vremenu većina poslova na tržištu rada kao uslov ima vozačku dozvolu najčešće B kategorije. Postoje mnogobrojni primeri posedovanja dozvole ali usled slabije manipulacije vozilom sam korisnik ima nesigurnost i razvijenu slabiju moć opažanja. Stoga se savetuje dodatna vožnja u uslovima gradske sredine.

Širok spektar auto škole  Beograd za sigurniju vožnju u gradskim uslovima

Ako imamo prebivalište na području grada Beograda pri čemu takođe posedujete važeću vozačku dozvolu, savetuje se aktivno učestvovanje u saobraćaju. Učestvovanje u ovom smislu znači pružanje mogućnosti vožnje u izazovnim gradskim uslovima. U ovom slučaju auto škole Beograd imaju veliki izbor vozila raspoređenih po kategorijama. 

Usled vožnje u gradskim uslovima sa velikim prometom saobraćaja, naša čula bivaju izoštrena u smislu dodatnog opažanja pešaka ili biciklista kao učesnika u saobraćaju. Vožnja na otvorenom putu se svakako razlikuje u smislu razvoja brzine samog vozila i manipulacije menjača. Gradski uslovi u vidu popodnevnih špiceva ne dozvoljavaju vožnju vozila u većim brzinama ali su tu brojne svetlosne signalizacije i prepreke na putu. Prepreke na putu u gradskim uslovima su najčešće u vidu postavljenih ležećih policajaca, oni čine kretanje vozila usporenim na mesta sa ograničenjima. 

Po čemu se razlikuje vožnja u gradskim uslovima od vožnje otvorenim putem

Kao što je napomenuto, otvoreni put za vožnju je slobodniji za razvoj veće brzine vozila a samim tim i smanjenje dodatnog opterećenja motora. Usled razvoja veće brzine tokom vožnje ali u skladu sa ograničenjima, prenos snage motora je svakako olakšan i na taj način je smanjena mogućnost pregrevanja vozila. Dozvoljena brzina vozila na auto-putu je do 100km/h pri čemu se vožnja od 80km/h savetuje na putevima sa češćom frekvencijom motora. 

Uslovi u gradskim sredinama često mogu biti naporni zbog velikih gužvi koje brojna vozila u popodnevnim satima stvaraju. Postoji veći broj raskrsnica sa semaforima i pešacima koji uvek imaju prednost usled uslovnog skretanja vozila. Postoje brojna ograničenja od kojih su najniža ona sa maksimalno dozvoljenom brzinom 30km/h. Navedena brzina je propisana za područja oko škola, bolnica kao i kolektivnih smeštaja dece i starih lica. Na ovim mestima se nepreporučuje dodatno stvranje buke od strane samog vozila.  

Vozačima se savetuje dodatno strpljenje, naročito kada u gradskim uslovima postoje dugotrajni radovi koji uslovljavaju duže čekanje iako svetlosne signalizacije dozvoljavaju prolazak vozila. U navedenim uslovima, saobraćajna policija ili radnici preduzeća za puteve obavljaju naredbe kretanja samih vozila.

U gradskim ulicama postoje brojni zahtevi za vožnju koji izostaju na otvorenom putu. Potrebno je pratiti poziciju jednosmernih ulica koje ako koristimo navigaciju često nisu adekvatno obeležene. Usled korišćenja navigacije na auto-putu, čitač nas obaveštava o dosadašnjoj pređenoj kilometraži i ostatku vožnje do željenog cilja. Postoje obeležene tačke registrovanih pumpi sa odmorištima kao i upozoravanje samog vozača o prekoračenju brzine. 

Češće su kontrole vozila od strane policije u gradskim uslovima, nego u vožnji auto-putem. Stoga se moraju poštovati sva pravila saobraćaja, ograničenja i svetlosna signalizacija. Pešaci su svakako brojniji na gradskim putevima i poseduju veća prava kao učesnici u saobraćaju nego sami vozači.