Kako se najnovije vesti prenose zahvaljujući društvenim mrežama 

Iako su prethodne generacije najviše dobijale inoformacije o najnovijim vestima putem novina, mladi više vole da imaju sve informacije na dohvat ruke. Iz tog razloga najčešće imaju instalirane aplikacije na svojim uređajima putem kojih dobijaju najnovije vesti.

Zbog načina i brzine života sve više ljudi koristi mobilne telefone i tablete kao sredstva informisanja i načina da budu u toku sa aktuelnim dešavanjima.

Najnovije vesti na klik – prednosti  i mane

Razvoj interneta je definitivno mnogo doprineo tome da najnovije vesti dođu do čitalaca rekordnom brzinom. Prednost ovakvog načina informisanja je sigurno brzina, pošto najnovije vesti putuju velikom brzinom i imamo brz pristup informacijama. Dovoljno je da se u notifikacijama pojavi link sa naslovom “najnovija vest” i da već u sledećem kliku dobijemo informaciju.

Ipak, za razliku od novine, portali nemaju vremena i luksuz da utroše mnogo vremena na kreiranje sadržaja i proveru informacija, pa iz tog razloga ponekad može da se desi da se provuče i neka informacija koja nije u potpunosti proverena.

Uloga društvenih mreža u kreiranju najnovije vesti

Društvene mreže su se od svog pojavljivanja munjevitom brzinom proširile i našle svoje mesto kod korisnika. Ni njihova uloga u prenošenju informacija nije zanemarljiva. One imaju dvojaku ulogu da bi olakšale brzo širenje najnovijih vesti. 

Sa jedne strane mediji koriste društvene mreže kako bi došli do što većeg broja čitalaca, ali i drušvtene mreže su važne da bi se najnovije vesti što brže proširile i našle put do čitalaca.

Da bi najnovije vesti naišle na odobravanje i pozitivnu kritiku kod čitalaca potrebno je da bude jasna, koncizna, kratka i istinita.

Aplikacije za virtuelno druženje su postale dostupne svima pa se pretpostavlja da danas profil na nekoj od društvenih mreža ima čak preko  tri milijarde ljudi. Društvene mreže su pritom postale savršen prostor u kojem mogu da se dele najnovije vesti iz celog sveta, čak i pre nego što do informacija dođu novinari.

Savršen primer za to je na primer, atentat bivšeg japanskog premijera Šinzo Abea, kada su se snimci i fotografije nemilog odgađaja delili društvenim mrežama i tako postajali viralni. Te fotografije i snimci nisu samo pokupili veliki broj pregleda, već su korišćeni i na portalima kako bi se prenele najnovije vesti o stanju bivšeg premijera.

Razvoj modernih tehnologija i društvenih mreža doveo je do još jedne novine, a to je pojava novinara amatera. Oni su stalno u pokretu i preko svojih profila prenose najnovije vesti svojim pratiocima. Najčešće na svom Instagramu objavljuju snimke i fotografije i snimke aktuelnih događaja iz svog grada ili okoline. Na taj način oni stiču publiku kod koje grade povernje, ukoliko informacije obajvljuju na vreme i tačno, a samami tim se širi i mreža pratioca na društvenim mrežama.

Kao glavni uslov za širenje stranice influenseri navode redovno objavljivanje sadržaja, ali i komunikaciju sa pratiocima i komentarisanje objava.