Najnovije vesti su po formi uglavnom sažete i kratke vesti о događaju koji se dešava ili razvija u trenutku izvestavanja o njemu.
Najnovije vesti nije bilo moguce objavljivati na način koji je nama danas poznat pre nastanka televizije, zbog toga sto su novine morale biti pripremljene i odstampane satima ili danima pre nego sto ce doci u ruke citalaca. Pojava interneta dodatno je razvila mogucnost sirenja hitnih najnovijih vesti.
Najnovije vesti su uglavnom prikladno grafički opremljene kako bi se čitaocima ili gledaocima signalizirala hitnost informacija, te možemo primetiti da svaki portal ima odredjenu naslovnu fotografiju sa natpisom “najnovija vest” koja je citaocima prepoznatljiva.
Najnovije vesti su uglavnom informacije o nesrećama, prirodnim katastrofama ili nekim incidentima, kao i važne političke i društvene vesti.
Koliko dugo ovakve informacije mogu biti aktuelne i koliko često najnovije vesti jedne druge potiskuju?
Najnovije vesti uglavnom su aktuelne tokom samo 24 sata, a da li ce ovo okvirno vreme biti duze ili krace zavisi iskljucivo od popularnosti odredjene teme, njene važnosti za naciju ili određene grupe ljudi, te se moze destiti da najnovije vesti budu aktuenle i po nekoliko dana, celu nedelju, čak i vise.
Na Internet portalima reakcija javnosti na određena dešavanja može u priličnoj meri uticati na raslojavanje neke teme i razradjivanje jedne vesti do najsitnijih detalja, te iz jednog istog dogadjaja moze prositeci i vise najnovijih vesti sa novim detaljima u zavisnosti od razvoja dogadjaja. U novinarstvu se ovakve vesti nazivaju “follow up” pričama.
Dobar primer za to je jos uvek aktuelna vest iz crne hronike o nedavno ubijenoj porodici Djokic. Najnovije vesti na svim portalima i u svim medijima danima su činili detalji nestanka ove tročlane porodice, a zatim i svaki novi detalj iz istrage o ovom slucaju, detalji o svakom akteru price ponaosob, intervjui sa sugradjanima, rodjacima. Svi mediji u zemlji danima obradjuju ovu pricu iz razlicitih aspekata.
Dakle, kada je rec o intrigantnim dogadjajima, najnovije vesti smenjivace jedne druge veoma brzo, ali ce tema svih ostati ista.
Sve dok je šira publika zainteresovana za određene priče, te priče će biti najzastupljenije na naslovnim stranama štampanih izdanja novina, digitalnih medija, stranica na drustvenim mrezama i biće tretirane kao najnovije vesti.
Neminovno je da u nekom trenutku interesovanje čitalaca za odredjenu temu počne da opada, a to se može primetiti na osnovu znatno manjeg broja klikova na portalima, ta vest prestaje da zauzima najviše pozicije na naslovnicama i o njoj se ne piše istim intenzitetom. Njeno mesto zauzimaju neke aktuelnije najnovije vesti.
Kako se najnovije vesti prenose na portalima u realnom vremenu?
Format koji prati samo najnovije vesti a koji je karakterističan za onlajn portale i izuzetno popularan među čitaocima je takozvani blog. Blog prepoznajemo po oznaci „uživo“ na pocetku naslova vesti. U okviru jednog bloga, u kom se vest redovno dopunjuje možemo se informisati o razvoju jednog događaja koji može trajati od nekoliko minuta, par sati do citavog dana. U blogu ce najcesce biti sa naglašeno tacno vreme kada je uneta svaka nova informacija. Kada se dogadjaj završi, iz naslova ce se biti uklonjena rec “uzivo” i vest ce izgubiti status najnovije vesti.
Ono sto mozemo zakljuciti kada je rec o aktuelnosti vesti jeste da su one su one, koliko god trajale, najčitaniji sadrzaj.
Najnovije vesti dana danas jesu ključni deo novinarske profesije. Osim što čine srž štampanih izdanja, one su takođe i najčitanije na Internet portalima i ukazuju nam da se radi o događajima od veće važnosti koji će obično imati uticaj na širu javnost i uvek će biti tretirane kao prioritetni u medijima.