
Uređivanje radnog prostora nije samo stvar funkcionalnosti i estetike, već i efikasnosti i produktivnosti, i zato je važno da sve uradite kako treba. Ukoliko vam je potrebna pomoć da pretvorite sve svoje ideje u praksu, evo nekoliko saveta i predloga koji bi mogli da vam pomognu u najvećoj meri.
Uvedite dovoljno prirodne svetlosti i svežeg vazduha
Kada pokušavate da napravite radno okruženje koje će da vam odgovara u svakom trenutku, morate da obratite pažnju na prostor koji se nalazi oko vas. Ako se vaš radni sto nalazi pored prozora ili vrata, bilo bi dobro da iskoristite ovu priliku i da što pre počnete da uživate u svežem vazduhu i dnevnoj svetlosti. Ovo će da vam pomogne da se osećate prijatno i sveže tokom celog dana, ali i da, što je još važnije, održite svoju produktivnost uvek na visokom nivou. Naravno, nije dobro da predugo budete blizu otvorenog prozora tokom hladnih zimskih dana, te stoga otvarajte svoj prozor s vremena na vreme – makar toliko da osetite dah svežine u celom radnom prostoru.
Držite sve nadohvat ruke
Jedna od prednosti malih kancelarijskih prostora jeste činjenica da vam se svaka sitnica koja vam je neophodna nalazi nadohvat ruke. To znači da nećete morati da gubite vreme tražeći kancelarijski pribor, alate za rad, dokumenta koja obrađujete i sve ostalo, a tako ćete uvećati svoju produktivnost i efikasnost. Ovo je naročito tačno ako adekvatno organizujete svoj neophodni kancelarijski materijal koji koristite tokom celog dana i koji vam je potreban da biste mogli da radite svoj posao. Uz dobru organizaciju, potrebno je da ponekad sredite svoju kancelariju i da iz nje izbacite stvari koje vam nisu neophodne. Tako ćete doći do još bolje organizacije i smanjićete količinu stvari koja vam smeta, usporava vaš rad i umanjuje vašu efikasnost, te sređujte kancelarijski prostor dok ne dođete do rasporeda koji vam odgovara.
Uložite u radni sto i stolicu
Da biste mogli da provodite vreme na poslu svakoga dana, morate da se osećate prijatno i opušteno, a da biste to postigli, trebaće vam ergonomska stolica. Ova vrsta stolice daje vam potporu za gornji i donji deo leđa, kao i za vrat i ruke, nudeći vam priliku da provedete veliku količinu vremena sedeći i osećajući se prijatno. Ergonomske stolice smanjuju bolove i daju vam mogućnost da iskoristite svoje radno vreme na najbolji način, a isto važi i za prostrane radne stolove. Ovi stolovi će vam dati dovoljno mesta za sve vaše dokumente i materijal, i pomoći će vam da smanjite vreme koje gubite tragajući za stvarima koje koristite u radu.
Pratite svoj napredak
Najzad, da biste bili još produktivniji nego ranije, počnite da pratite svoj napredak na poslu. Svakog ponedeljka sastavite spisak obaveza koje bi trebalo da obavite tokom radne nedelje i precrtavajte ih nakon što ih obavite. Ovako ćete uvek znati šta vas čeka, ali i šta ste sve uspeli da uradite, i tako ćete moći da ispratite svoj napredak i produktivnost. Praćenje napretka na ovaj način će vas podstaknuti da se potrudite još više i da budete još vredniji, a to je pravi pristup poslu koji će vaši pretpostavljeni da cene.
Bilo da radite od kuće ili da provodite svoj radni dan u kancelariji, morate da imate jednu stvar na umu – vaš radni prostor mora da bude apsolutno savršen da biste mogli da obavite svoje radne zadatke. Koliko god mesta imate i čime god da se bavite, neophodno je da se posvetite ovom aspektu svog poslovanja jer je to jedini način da obezbedite fokusiranost, motivaciju i energiju da svakodnevno obavljate svoj posao. Pratite ove ideje, istražite njihovu praktičnost i pronađite način da ih upotrebite u svojoj kancelariji što pre možete – i veoma brzo ćete početi da primećujete napredak!